wtorek, 1 grudnia 2009

Plener: dworzec wschodni - Tomek Kaczor




7 komentarzy:

  1. oooj, ta seria na 5+!!
    super kompozycje i światło! i taka sama tonacja kolorów, bardzo ładna z resztą, na wszystkich czterech zdjeciach. świetne.

    mam nadzieje, ze pustka i czystość tych miejsc nie są kwestią 'usunięcia' ludzi i brudu z nich - a'la Maciej Stępiński ;) nie wiem, ja nie jestem fanką tego typu zabiegów. lepiej od razu znalezc dobre ujęcia, tak jak te tutaj mają, a nie robić słabe, pełne rzeczy niepotrzebnych i dopiero potem dane elementy kasowac, przesuwac etc.

    pozdr.

    OdpowiedzUsuń
  2. dzieki,
    nie usuwałem tutaj nic, ale musze przyznac, że mi podoba się takie podejście do fotografii jakie ma Maciek. To zupelnie nie reporterskie, bardziej malarskie, ale uwazam, ze jak ktos sie odrazu do tego przyznaje, a nie udaje ze "tak wlasnie bylo" to wszystko jest w porzadku.
    Poza tym jak mozna inaczej sfotografować wspomnianie?
    ale przyznaje, że do fotografii Macka tez na poczatku dlugo nie moglem sie przekonac:)
    pozdr
    t.

    OdpowiedzUsuń
  3. No, na pewno lepiej, że się przyznaje do tych zabiegów. Tylko że, nie zgadzam się do końca z jego filozofią fotografii, którą określa jako źródło w większej mierze fałszujące, niż oddające rzeczywistość. Te przykłady, które podał (zdjęcia zrobione w Hollywood, imitujące wojnę, zdjęcia gwiazd w Vivie.. ) wydają mi się być raczej wyjątkami, a to, że mediom generalnie ufać nie można, to wszyscy od dawna wiemy - przy czym, przy reportażach zdjęcia i filmy nadal są najlepszą formą dokumentacji i dowodu na to, czy informacja jest prawdziwa.

    Druga sprawa, że Maciek Stępiński jest przede wszystkim malarzem, a ja po prostu nie jestem jeszcze przyzwyczajona do traktowania papieru fotograficznego, jako płótna, na którym można wszystko. Nie przepadam za tak dużą ingerencją w zrobione już zdjęcie - ale wiem, że ta kwestia akurat może się jeszcze u mnie zmienić.

    Wspomnienie? Są różne sposoby na jego pokazanie, nie trzeba koniecznie przerabiać zdjęcia po fakcie. Z resztą ten temat, który nam zadał, "Moje podwórko", polega na sfotografowaniu dzieciństwa, którego już nie ma, więc pewnie uda Ci się zobaczyć różne sposoby na uchwycenie wspomnień :) sama juz na coś wpadłam i jestem ciekawa, co wymyslą inni.

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. no i proszę, ile probelemów, ile tematów do dyskusji!
    liczę, że pogadamy o tym w środę.
    serwus!

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo fajna seria! spójna, klarowna - super!

    OdpowiedzUsuń
  6. Pocztówki. Chętnie bym wziął ze stojaka w "Między Nami"

    J

    OdpowiedzUsuń